CoalaWeb Traffic

1.png0.png2.png5.png4.png5.png8.png
Dziś104
Wczoraj161
W tym tygodniu265
W tym miesiącu1493
Razem1025458

Visitor Info

  • IP: 35.175.190.77
  • Browser: Unknown
  • Browser Version:
  • Operating System: Unknown

Who Is Online

2
Online

11-12-18

 W dniach: 26.06 2010 - 10.07.2010 odbył się I Młodzieżowy Rejs Morski Kopenhaga 2010.

Jacht: s/y Dar Świecia PZ-2317, szkuner sztakslowy, powierzchnia ożaglowania 74 m2

Trasa rejsu (odwiedzone porty): Gdańsk - Hel - Ronne - Ystad - Falsterbokanal - Kopenhaga - Allinge - Svaneke - Łeba - Gdańsk.

 

Przebytych mil morskich: 559

Godzin pływania: 174,5 (w tym 134,5 pod żaglami i 40 na silniku)

 
        Idea tego rejsu powstała już ponad rok wcześniej, ale ze względu na problemy z wyczarterowaniem odpowiednio dużego jachtu za odpowiednio przystępną cenę na realizację przyszło trochę poczekać. Na początku było szkolenie: obozy żeglarskie, które WKŻ Pasat organizuje co roku i kursy wiosenne. Ludzie kończący kursy często pojawiali się na naszej przystani w Pieczyskach, niektórzy zapisywali się do Klubu, a młodzież przyjeżdżała na kolejne obozy, by po uzyskaniu patentu pływać pod szyldem Pasatu w rejsach po Zalewie Koronowskim klubowymi jachtami. Tak też trafili do nas uczestnicy tego rejsu. Znalazło się kilku młodych członków i sympatyków Pasatu, którzy zapragnęli posmakować żeglarstwa morskiego i zdobyć pierwsze szlify w dążeniu do uzyskania stopnia sternika jachtowego. Po początkowych problemach kapitan Krzysztof Laskowski, który zgodził się dowodzić rejsem zdołał wyczarterować jacht. Dzięki uprzejmości armatora - Yacht Clubu Morskiego Columbus ze Świecia, któremu składamy serdeczne podziękowania, na przystępnych warunkach udostępniono nam na dwa tygodnie stalowy szkuner sztakslowy „Dar Świecia". Od jesieni ubiegłego roku zaczęliśmy planować rejs i pełną obsadę. Docelowym portem była stolica Danii - Kopenhaga. Już  w styczniu wszystkie miejsca w załodze były zarezerwowane. W rejsie udział biorą:

Kap. j. Krzysztof  Laskowski - kapitan

St. j.  Mariusz Sulewski - I oficer

J. st. m. Jan Kromski - II oficer

Ż.j. Adrianna Czajkowska

Ż.j. Michał Ciborski „Ciby"

Ż.j. Piotr Gomoła „Gomez"

Ż.j. Marcin Łażewski

Ż.j. Ignacy Marzecki

Ż.j. Michał Mendyk „Czołg"

 

kop1.jpgWszyscy poza kadrą oficerską pierwszy raz na morzu i wszyscy wyszkoleni na obozach i kursach WKŻ Pasat. Średnia wieku morskich neofitów 17-18 lat. Ostatnie tygodnie przed rejsem, to dla większości gorączkowe przygotowania: jak się wyposażyć, jakie dokumenty trzeba mieć przy sobie, jaką walutę, prowiant, ubezpieczenia i wiele, wiele innych drobiazgów oczywistych dla tych, którzy po morzach pływają od lat, ale nie dla tych, którzy wybierają się w swój pierwszy rejs.

 

No i nastał pierwszy dzień. Krótko po godzinie 9.00 wszyscy uczestnicy stawili się w porcie w Górkach Zachodnich. Wybrzeże przywitało nas piękną słoneczną pogodą. Bosman sprawnie przekazał nam jacht i rozpoczęło się wielkie pakowanie. Ku wielkiemu zdziwieniu góra bagaży znikła z kei we wnętrzu jachtu i jeszcze pozostało miejsce dla uczestników. Krótkie szkolenie dotyczące zasad bezpieczeństwa, używania pasów bezpieczeństwa, alarmów, i wychodzimy na Zatokę Gdańską. Wiatr nam nie sprzyjał, mało że wiał słabo, to jeszcze w kierunków północnych, co zmusiło nas do halsówki. Na szczęście z czasem wiatr wzmógł się i jacht nieco nabrał prędkości. Około 20.00 osiągnęliśmy pierwszy port - Hel, gdzie postanowiliśmy przenocować i poczekać na zapowiadany północno-wschodni wiatr. Pierwsze wrażenia za nami i choć chwilami przechyły były spore, to chorobie morskiej nikt się nie poddał.

 

kop8.jpgNiedzielny poranek przywitał nas pięknym słońcem i słabym wiatrem. Krótki spacer po Helu, wizyta w fokarium i koło południa czas wyjść w morze. Wiatr rzeczywiście odkręcił na korzystny kierunek i wiał z siłą 2-30 B. Płynęliśmy wzdłuż Półwyspu Helskiego z zawrotną prędkością 3 węzłów, spokojne morze i tylko jeden incydent zmącił sielską atmosferę na pokładzie. Załogant zaznaczający pozycję na mapie poinformował ku zdziwieniu wszystkich na pokładzie, że...  znajdujemy się na lądzie. Oczywiście wprawne oko oficera szybko „zepchnęło" jacht z mielizny i poprawiona pozycja znalazła się na mapie. Wieczorem minęliśmy przylądek Rozewie i skierowaliśmy się w stronę Bornholmu.

 

Cały poniedziałek płynęliśmy dość jednostajnie na zachód stopniowo oddalając się od polskiego wybrzeża. Po minięciu trawersu Wzgórza Rowokół traciliśmy kontakt wzrokowy z krajem. W międzyczasie uczestnicy rejsu stopniowo wgłębiali się w obsługę urządzeń pokładowych, zasady prowadzenia nawigacji i zapisów w dzienniku jachtowym. Stosunkowo spokojne morze ułatwiało łagodną aklimatyzację do morskich warunków. W wolnych chwilach na szerokim pokładzie rufowym zbierał się klub miłośników gry w Rummy, taką odmianę Remika, w której zamiast kart używa się plastikowych klocków. Świetna rozrywka na długie rejsowe godziny.

 

kop11.jpgWe wtorkowy poranek ujrzeliśmy zarysy Bornholmu. Po drodze mijał nas żaglowiec Marynarki Wojennej ORP Iskra, nie obyło się bez salutowania banderą. Zdecydowaliśmy, że wchodzimy do Ronne. Dotarcie do stolicy wyspy zajęło nam pół dnia, podczas którego wachty po kolei uczyły się obsługi szczotki do szorowania pokładu i kokpitu. Zdziwiliśmy się że ten jacht może wyglądać o wiele lepiej niż na początku rejsu przy użyciu zwykłej szczotki i odrobiny detergentu. Popołudniem zacumowaliśmy w porcie jachtowym w Ronne. Udaliśmy się na pobliską plażę. To nie może być Bałtyk! - tak większość uczestników rejsu zareagowała na krystalicznie czystą wodę, która oprócz tego że czysta okazała się niestety być niewiarygodnie zimna. Później kop5.jpgwycieczka po urokliwym kilkunastotysięcznym miasteczku, spokojne uliczki z ciekawą architekturą, małe sklepiki i kafejki, galerie sztuki. Dla większości uczestników był to pierwszy kontakt z Danią i Bornholmem w szczególności. Niestety wieczorna prognoza pogody  pogorszyła nasze nastroje: zapowiadała aktywny front i silne zachodnie wiatry przez kolejne dni. Gdyby się sprawdziła mogłoby to poważnie zagrozić terminowemu dotarciu do Kopenhagi.

 

Poranek przywitał nas przelotnym deszczem i zachodnim wiatrem o sile 5-6 0B. Krótka narada załogi i decyzja: próbujemy. W południe wyszliśmy z portu na rozkołysane wody zachodniego Bałtyku. Oczywiście halsówka, przechyły i coraz większy rozkołys. To był test, mający pokazać kto już się zaaklimatyzował i nie straszne mu trudniejsze warunki. Załoga zdała ten test. Poza pojedynczymi przypadkami składania hołdów dla Neptuna  przez jednego z załogantów, który mimo tego mógł normalnie funkcjonować. Nikt nie zapadł na cięższe odmiany choroby morskiej. kop2.jpgIgnacemu i Marcinowi tak spodobało się huśtanie, że ubrani na sztormowo zajęli miejsca obserwacyjne na koszu dziobowym, gdzie byli systematycznie podmywani przez falę. Prawdziwej odporności wymagała praca w kambuzie, ale tam już nie wszyscy chętnie się pchali, a niektórzy przebywając tam przez chwilę przybierali dziwnie nienaturalne barwy. Tutaj poza II oficerem - Jankiem znakomicie sprawdzili się Marcin, „Ciby" i „Czołg" . Po drodze trzeba było przeciąć rutę, na której niczym na Trasie Marszłkowskiej sunęły jeden za drugim kontenerowce, masowce i tankowce. W obie strony. Przydał się jachtowy radar, a przede wszystkim wzmożona obserwacja wachty nawigacyjnej.

 

Około 2.00 w czwartek postanowiliśmy zawinąć na chwilę do Ystad. Zrobiliśmy sobie nocną wycieczkę po tym portowym miasteczku (no może poza Ignacym, który z własnego wyboru pełnił wachtę portową we własnej koi i niespecjalnie miał ochotę się z nią rozstać). Wyszliśmy o 6.00 rano, ciężko było wstać, a westowa szóstka jeszcze nie przestała wiać, więc czekał nas kolejny dzień halsówki w kierunku Kanału Falsterbo. Cała załoga przyzwyczaiła się już do rozkołysu i przechyłów, a wiatr stopniowo odkręcał dając możliwość płynięcia wzdłuż szwedzkiego wybrzeża. Nudę zabijano pracami na pokładzie. Praktycznie każdy miał swój wkład w to, że kolejne powierzchnie antypoślizgowe odzyskiwały oryginalny kolor. Szczególne zasługi kop7.jpgoddała tu wachta druga, czyli „Gomez" i „Czołg". Z kolei Ignacy zabrał się za „glansowanie mosiądzów", dzięki czemu mosiężne knagi zaczęły wyglądać prawie jak nówki. Popołudniem dopłynęliśmy w okolice Trelleborga, gdzie trzeba było zachować ostrożność z uwagi na duży ruch promów. W końcu ujrzeliśmy wejście do Kanału Falsterbo. Żagle w dół i korzystając z „dieselgrota" pokonujemy kanał. Po przepłynięciu zwodzonego mostu zacumowaliśmy w pobliskiej marinie i poszliśmy na krótki spacer po okolicy.

 

Po drodze napotkaliśmy niezliczone roje małych muszek. Do historii lingwistyki stosowanej przejdzie przypadek „Gomeza", który w trzech znanych sobie językach próbował dowiedzieć się od tubylców jak trafić na pocztę. Problem polegał na tym że używał trzech języków jednocześnie, a w dodatku jakby na złość żaden z tych języków nie był językiem szwedzkim. Po powrocie na jacht mieliśmy okazję podziwiać niecodzienne widowisko: o zachodzie słońca wzdłuż widocznego z mariny olbrzymiego mostu łączącego szwedzkie Malmo z duńską Kopenhagą rozbłysły efektowne fajerwerki. Od miejscowych dowiedzieliśmy się że to z okazji 10-lecia funkcjonowania tego arcydzieła sztuki inżynierskiej.

 

W piątkowy poranek przy dość silnym południowym wietrze na samym grocie wyruszyliśmy do Kopenhagi. Po drodze mijaliśmy olbrzymią farmę wiatrową na środku Oresundu, potem wzdłuż mostu, którego ogrom mogliśmy podziwiać dopiero z bliska  sunęliśmy baksztagiem ku duńskiej stolicy. Nawigowanie w tym rejonie wymaga sporej koncentracji, pławy torowe, znaki kardynalne, stawy, spory ruch statków - to musiało robić wrażenie na tych , którzy pierwszy raz widzą coś takiego. No i niezapomniane wrażenia - samoloty podchodzące do lądowania na Kopenhaskim lotnisku Kastrup w odstępach dokładnie jednominutowych. Wydawało nam się że zahaczą o nasze maszty, ale oczywiście było to tylko wrażenie.  kop3.jpgZwiedzanie Kopenhagi zaczęliśmy od opłynięcia kanałów portowych. Z wody to hanzeatyckie miasto wygląda naprawdę okazale. Popołudniem zacumowaliśmy w marinie Langelinie położonej w pobliżu słynnej kopenhaskiej Syrenki. Niestety nie dane było nam zobaczyć syrenki na żywo, gdyż została przewieziona na światową wystawę Expo, a w miejscu oryginału stał telebim pokazujący na żywo Syrenkę w ... Chinach. Wieczorem na kończącego akurat w ten dzień okrągłe osiemnaście lat „Czołga" czekała niespodzianka: stylowy tort urodzinowy z osiemnastoma „świeczkami" autorstwa Ady i Marcina. Urodzinowa impreza na niewielkim jachcie może nie przypominała wieczoru w klubie, ale też było nieźle. W sumie to szkoda że nie mogliśmy przesiąść się choć na chwilę na stojący nieopodal m/y Octopus - szósty pod względem wielkości jacht motorowy świata - taki pływający prywatny hotel wielkości niedużego promu, no ale cóż solenizant nie rozdał nam wejściówek.

 

Sobota, to dzień zwiedzania miasta i robienia zakupów. No tak w tym żeglarstwie to jednak najbardziej bolą nogi, a upał coraz mocniej dawał się we znaki, ale widok z wieży kop4.jpgkościelnej po pokonaniu ponad 400 schodów - bezcenny - Kopenhaga w całej okazałości u naszych stóp. Wieczorem  wizyta na Nyhavn, gdzie po całodziennym upale orzeźwiły nas chłodzące napoje zakupione w Havnekiosken. I ten niepowtarzalny klimat, te tłumy ludzi z różnych stron świata, mówiących różnymi językami.

 

Niedzielne przedpołudnie, to zajęcia w podgrupach - bieganie po centrum, zmiana warty przed Pałacem Królewskim (nieco mniej okazała niż w Londynie) i męczący upał. Po obiedzie wychodzimy w morze. Cel - powrót do Kanału Falsterbo. Dopiero po wypłynięciu z miasta temperatura robi się znośna, ale ze względu na słaby wiatr jeszcze długo podpieramy się silnikiem. Wieczorem Polskie radio podało oczekiwane z ciekawością wyniki drugiej tury wyborów prezydenckich. Do kanału dopłynęliśmy około 22.30. Niestety było to pół godziny po ostatnim planowym otwarciu mostu nad kanałem, co zmusiło nas do przeczekania nocy w porcie.

 

kop6.jpgW poniedziałkowy poranek wyruszyliśmy wzdłuż szwedzkiego wybrzeża w kierunku Bornholmu. Piękna słoneczna pogoda i ciepły południowo-zachodni wiatr o sile 3-40B powodowały iście plażową żeglugę. Co niektórzy nieźle się spiekli. Pod wieczór jednak niebo zaczęło się chmurzyć. Gdy po raz drugi przechodziliśmy „Trasę Marszałkowską" dla statków już każdy wiedział jak ocenić niebezpieczeństwo zderzenia na wodzie. Przed nami wysokie klify Bornholmu i wznoszące się nad nimi ruiny zamku Hammershus, za nami gęstniejące chmury i doganiający nas słaby deszcz. Płyniemy w kierunku stojącej na skalnym przylądku latarni Hammerodde. Po północy mijamy przylądek i kierujemy się do portu w miasteczku Allinge.

 

Wtorkowy poranek przywitał nas chłodem i silnym zachodnim wiatrem. Spacer po Allinge i niespodzianka - północne wybrzeże Bornholmu jest zupełnie inne niż to znane z Ronne. Skały i wydrążone w nich niewielkie zatłoczone porciki. Korzystając z miejscowych marketów uzupełniamy braki w jachtowej spiżarni i pełną prędkością dochodzącą do 7 węzłów płyniemy w kierunku Christianso. Postanowiliśmy opłynąć wyspę - twierdzę , jednak bez zawijania do portu. Wrażenie jest niesamowite: skaliste brzegi dwóch małych wysepek połączonych kładką wzmocnione są murami kop9.jpgobronnymi, na których rozstawione są dziesiątki dział. Ci Szwedzi to faktycznie łatwo nie mieli jak próbowali zdobywać wyspę. Nad całością góruje wieża dawnej twierdzy przerobiona na latarnię morską. Wewnątrz  portu tak ciasno, że nawet gdybyśmy chcieli, to nie było gdzie zaparkować naszego ponad trzynastometrowego „pancernika". Skierowaliśmy się na południe w kierunku Svaneke. Wiatr chwilami jeszcze przybierał na sile, co powodowało że płynąc półwiatrem rozpędziliśmy się do 8 węzłów. Dotarcie do Svaneke zajęło nam około 1,5 godziny. Port był podobnie zatłoczony jak na Christianso, więc sporo czasu zajęło nam znalezienie bezpiecznego sposobu zacumowania.

 

Svaneke to miejscowość typowo turystyczna, na uliczkach spotkać można sporo naszych rodaków. Oczywiście wybraliśmy się na spacer po urokliwym miasteczku: wystawy, artystyczna huta szkła, czy wytwórnia cukierków, gdzie można obejrzeć od początku do końca cały proces produkcji, czy ciekawy ewangelicki kościół, to tylko niektóre z odwiedzonych przez nas miejsc. Nie sposób było odmówić sobie przyjemności skosztowania wędzonych ryb w jednej z najbardziej znanych wędzarni na całym Bornholmie. Wieczór spędziliśmy oglądając telewizję w portowej świetlicy, do której każdy płacący za postój jachtu ma prawo wstępu. Z resztą Svaneke odwiedzałem zawsze z przyjemnością gdy byłem w rejonie Bornholmu, a miejscowy Bosman, który zawsze jest przyjaźnie nastawiony naszą kolejną (choć pierwszy raz tak dużym jachtem) wizytę w Svaneke uhonorował zwolnieniem nas z opłaty za postój.

 

Środowe przedpołudnie spędziliśmy chodząc po Svaneke, a po obiedzie  wypłynęliśmy ku brzegom ojczystym - kierunek Łeba. Pod wieczór zachodni wiatr zaczął tężeć  i wiało 6 0B. Na otwartym morzu objawiało się to sporym rozkołysem i  latającymi po wnętrzu jachtu ruchomymi elementami wyposażenia. Ale tym razem załoga była już uodporniona na morskie bujanie. W nocy musieliśmy uważać na słynne akweny nawigacyjne nr 6 i 6a, na których odbywały się manewry wojskowe.

 

Gdy wstał świt płynęliśmy już wzdłuż polskiego wybrzeża systematycznie się do niego zbliżając. Wreszcie byliśmy w zasięgu polskiej telefonii. Około południa zacumowaliśmy w największej chyba marinie jachtowej wzdłuż polskiego wybrzeża w Łebie. Miasto przywitało nas upalną pogodą. Korzystając z okazji odwiedziliśmy świetnie wyposażony sklep żeglarski, po czym udaliśmy się na dłuższy spacer do centrum. Szkoda, że piękna marina powstała tak daleko od centrum miasta. Wieczór spędziliśmy na słuchaniu szant w portowej tawernie i dyskusjach o kończącym się  rejsie.

 

W piątkowy poranek udaliśmy się w ostatni etap rejsu - do Górek Zachodnich. Wiatr był słaby, więc jacht leniwie pokonywał  kolejne mile po gładkiej tafli morza. kop10.jpgNajdłużej trwało tradycyjnie minięcie Rozewia, do którego dotarliśmy pod wieczór. Wiatr mało  jeszcze osłabł, i w dodatku zaczął kręcić. Przez czterogodzinną wachtę upłynęliśmy całe 2 mile. Nad ranem wobec braku widocznych oznak poprawy warunków wietrznych przeszliśmy na napęd mechaniczny, z pomocą którego przed południem dotarliśmy do macierzystego portu.

 
Pozostało tylko sklarować jacht (bosman był pod wrażeniem), uzupełnić formalności (dziennik jachtowy, opinie - rzecz jasna pozytywne, wpisy do książeczek) i wyokrętować się. Wszyscy uczestnicy rejsu twierdzili i twierdzą nadal, że gdyby tak ktoś przyszedł i zapytał: stary, czy masz czas, to oczywiście płyną w kolejny rejs.
 
 
 
   

W dniach 22-23.06.2010 Wojskowy Klub Żeglarski „Pasat" wraz z Bydgoską Strażą Miejską zorganizowali  biwak „Bezpieczne wakacje" na terenie przystani w Pieczyskach.

1.jpg

2.jpg

Uczestnikami biwaku było 24 wychowanków BZPWO oraz 8 jungów  szkolnych kół SP43 i SP65. Program obejmował  liczne konkursy , zawody strzeleckie, DART i  pływanie jachtami.  Zajęcia sportowo - rekreacyjne były przeplatane pogadankami zakresu szeroko rozumianego  bezpieczeństwa,  realizowane przez strażników  miejskich. Wicekomandor Zdzisław Skorupski przeprowadził szkolenie przeciwpożarowe połączone z praktycznym pokazem  użycia podręcznego sprzętu przeciwpożarowego.

 

Pogoda  dopisała, co pozwoliło na przeprowadzenie imprezy zgodnie z programem, a silny wiatr zapewnił uczestnikom niezapomniane przeżycia po3.jpgdczas rejsów jachtami po Zalewie Koronowskim. Dzieci  przeżyły swoją pierwszą przygodę z żeglarstwem.
Impreza ta miała na celu propagowanie żeglarstwa wśród dzieci i młodzieży, ale też naukę bezpiecznych form wypoczynku nad wodą.                         Wakacje tuż, tuż, a Klub oferuje młodzieży uczestnictwo w obozach żeglarskich ze szkoleniem na patent , a dla  posiadających patenty żeglarskie obozy dla grup turystycznych, młodzieżowy rejs morski oraz  możliwość wypożyczania jachtów kabinowych i otwartopokładowych.

Zapraszamy i życzymy BEZPIECZNYCH i UDANYCH WAKACJI.

 

GALERIA ZDJĘĆ

 

 

 

Jak co roku Wojskowy Klub Żeglarski „Pasat" wraz ze Strażą Miejską Referatu Fordon zorganizowali cykl imprez plenerowych „Bezpieczeństwo nad wodą", połączonych    z Dniem Dziecka. Imprezy te miały na celu propagowanie żeglarstwa wśród dzieci i młodzieży, ale również bezpiecznych form wypoczynku nad wodą.

 

DSC07717.jpg

 

Uczestnikami festynów w dniach 15-17.06.2010 byli wychowankowie BZPOW, uczniowie OSW nr 2, jungowie  ze szkolnych kół LMiRz przy SP 43 i SP65. Imprezy te odbywały się na terenie przystani WKŻ „PASAT" przy ulicy Witebskiej 4 w Bydgoszczy.

Program obejmował liczne konkursy, zawody strzeleckie, pływanie jachtem kabinowym ORION. Zajęcia sportowo-rekreacyjne były przeplatane pogadankami na temat „Bezpieczne wakacje", „Bezpieczeństwo nad wodą".  

 

DSC07742.jpg

 

Jak zwykle firma STOVIT nie zawiodła, przekazując gadżety. Pomimo zapowiadanych opadów deszczu i wielkiej fali, pogoda dopisała i można było przeprowadzić zaplanowane imprezy. Na twarzy dzieci uśmiech gościł i o to właśnie chodzi. Klub nie ogranicza się tylko do organizacji wspomnianych imprez.

W dniach 22-23.06.2010 zaplanowany jest biwak w Pieczyskach dla dzieci BZPOW.  Natomiast w okresie letnim klub WKŻ oferuje młodzieży uczestnictwo w obozach żeglarskich ze szkoleniem na patent oraz obozy dla grup turystycznych (dla posiadających patent żeglarski).

      Organizatorzy powyższych imprez WKŻ „Pasat" i Straż Miejska życzą dzieciom i młodzieży - BEZPIECZNYCH WAKACJI.

 

Po raz trzeci już odbył się konkurs plastyczny pod tytułem "Bezpieczeństwo nad wodą" dla szkół podstawowych i gimnazjów współorganizowany przez WKŻ PASAT.

Celem konkursu było propagowanie bezpiecznych zachowań nad wodą.

  Wyniki: 

 

SP dla kl. do III

I miejsce foto 386 SP nr 66 - Agnieszka Gruszka

II miejsce 387 SP nr 4 - Marta Wołowicz
III miejsce 388 ZS nr 34 - Oskar Woźniak
Wyróżnienie 389 SP nr 43 - Hubert Wysocki

 
 

SP dla kl. IV - VI

I miejsce foto 390 SP nr 55 - Emilia Zbaińska

II miejsce 391 SP nr 26 - Marta Witkowska
III miejsce 392 ZS nr 43 - Dominika Wysocka

wyróżnienia

393 SP nr 55 - Adrian Sobczak

394 SP nr 4 - Dominika Kaszyńska
396 OS-W nr 2 - Paulina Wasilewska

 
 

GIMNAZJUM dla kl. I - III

I miejsce foto 397 GIM nr 3 - Joanna Głogowska

II miejsce 398 GIM nr 13 - Paulina Woźniak
III miejsce 399 GIM nr 5 - Ewa Bojarowicz

Wyróżnienie foto 400 GIM nr 5 - Paulina Kampert
                   401 GIM nr 44 - Agnieszka Sobczak

36bal1.gifTradycyjnie juz po raz 36 żeglarze i nie tylko spotkali się 23 stycznia 2010r na Wielkim Balu Żeglarza zorganizowanym przez WKŻ Pasat i Oddział PTTK przy klubie POW. Bal już po raz czwarty z kolei odbył się w Restauracji Uniwersyteckiej. Bawiło się około 260 osób z różnych klubów żeglarskich (Pasat, Bydgoski Klub Żeglarski, Szkwał, Keja Lipkusz, Przystań Rodzinna Tazbirowo), prywatni armatorzy, a także amatorzy innych rodzajów aktywności turystycznej: płetwonurkowie, kajakarze, KTA Wędrowiec.

 

Bal prowadzili Agnieszka Przepierska oraz Edward Kozanowski przy aktywnym udziale Doroty i Andrzeja Krupskich. Do tańca przygrywał zespól Express Duo Plus, a żeglarską atmosferę w rytmie szant zapewnił Maciej Cichański. Do niewątpliwych atrakcji należały: mini recital operetkowy, rejs parostatkiem i wizyta samego Elvisa, które to atrakcje przygotował uczestnikom Krzysztof Filasiński. Odbyły się również konkursy, w których mozna było wykazać się umiejętnościami tanecznymi, wokalnymi oraz talentem poetyckim.

 36bal2.gifJak co roku odbyła sie loteria fantowa, z której dochód przeznaczony w tym roku zostanie na budowę nowej świetlicy w porcie jachtowym w Pieczyskach. Sponsorzy fantów, którym serdecznie dziękujemy, zostali wyróznieni bodczas balu okolicznościowymi pucharami.
 

Jak nalezy tańczyć pokazała uczestnikom balu mistrzowska młodzieżowa para tancerzy. Spośród atrakcji kulinarnych należy wymienić okazały tort z logo WKŻ Pasat wykonany przez Cukiernię Adama Sowy, oraz pieczonego indyka przygotowanego przez gospodarzy imprezy - Z.G. Lewiccy.

 

Wszystkie te atrakcje spowodowały, że uczestnicy świetnie się bawili do samego rana i we wspaniałych nastrojach opuszczali bal, żałując że to już koniec.

Zapraszamy do obejrzenia relacji fotograficznej

oraz komentowania balu na forum (wymaga zalogowania)

 

Do zobaczenia za rok na 37 Balu Żeglarza!

Design byFxDesign Producent rolet